JAGODA BEDNARSKY

The Side That Faces Away

Opening: April 28th, 2017 - Fri. 6-10 pm

At this year’s Gallery Weekend in Berlin, Studio Picknick is pleased to present new works by the artist Jagoda Bednarsky (*1988 in Goldberg, Poland).

Exhibition: April 29th - May 27th, 2017 - Sat. 2-6 pm and by appointment
Opening hours during Gallery Weekend: Sat., April 29th, and Sun., April 30th, 1-8 pm

With its site-specific installation of large paintings, The Side That Faces Away negotiates the relationship between fact and fiction using gestures of reflection, repetition, and connection – in painted collages, assemblages and over-painting of found and fictitious image sources.
Exclusively for Studio Picknick, the Frankfurt Städelschule graduate has developed a unique exhibition architecture that bisects the space; the resulting two shows serve as reflections of one another and themselves.
The exhibition space is a thoroughfare, its effect defined by a high, central archway. It is this archway, this boundary, that provides a mounting point for Jagoda Bednarksy’s works – two pieces placed back-to-back mark the centre and division. On traversing the room, The Side That Faces Away reveals: the world behind the mirror, the reverse and the immanent knowledge of objects.
Text: Celina Basra


German:
Studio Picknick freut sich, zum Gallery Weekend 2017 neue Arbeiten der Künstlerin Jagoda Bednarsky (*1988, Goldberg in Polen) zu zeigen.
The Side That Faces Away verhandelt in einer ortsspezifischen Installation großformatiger Gemälde das Verhältnis von Fakt und Fiktion in Gesten der Spiegelung, Wiederholung und Vernetzung – in malerischer Collage, Assemblage und Übermalung von gefundenen und erfundenen Bildquellen.
Die Absolventin der Frankfurter Städelschule entwirft eigens für das Studio Picknick eine Ausstellungsarchitektur, die den Raum zweiteilt; sie konzipiert zwei Ausstellungen, die zueinander und in sich als Spiegelungen erscheinen.
Der Ausstellungsraum ist eine Passage, in der Wirkung bestimmt von dem zentralen Torbogen an der hohen Decke. Es ist der Torbogen, die Grenzmarkierung, in den Jagoda Bednarsky ihre Arbeiten hängt – zwei Werke markieren Rücken an Rücken die Mitte.
Das Durchschreiten des Raums offenbart The Side That Faces Away: die Welt hinter dem Spiegel, die Rückseite und das immanente Wissen der Dinge.